درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : همسفر زیبا
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
یاس سفید
وب لژیون کمک راهنمای همسفر زیبا
شنبه 1 اردیبهشت 1397 :: نویسنده : همسفر زیبا       

اعتیاد مثبت برای موفقیت

اعتیاد مثبت برای موفقیت

چرا برخی از افراد، قادر به انجام کارهای طاقت فرسایی مانند شرکت در مسابقه ماراتن هستند یا ساعت‌ها وقت می‌گذارند و خودشان را برای قبولی در آزمون‌های دشوار و مهم آماده می‌کنند؟

در حالی که بسیاری از آدم‌ها، وقتشان را صرف تماشای تلویزیون می‌کنند یا مشغول وقت‌گذرانی در شبکه‌های اجتماعی هستند؟

وقتی به دنبال یافتن پاسخ این سؤال بودم هرگز فکر نمی‌کردم با آدم‌های موفقی آشنا شوم که معتاد هستند!

آن‌ها معتادند، اما اعتیاد آن‌ها کاملاً مثبت و بی‌خطر است.

چطور چنین چیزی ممکن است؟

برای من هم در ابتدا قبول اینکه افراد موفق معمولاً معتاد هستند، سخت بود؛ اما بعد متوجه شدم که آن‌ها دارای اعتیاد مثبت به اقدام کردن هستند.

ویلیام گلاسر در کتاب خود با عنوان Positive Addiction (اعتیاد مثبت) به این نکته مهم اشاره می‌کند که چگونه از طریق رفتار و اعتیاد مثبت می‌توانیم توانمندی‌ و عزت نفس خود را افزایش دهیم.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

افزایش عزت نفس توسط اعتیاد مثبت

زنان و مردان موفق، دارای اعتیاد مثبت به اقدام کردن هستند؛ چون اولویت مهم آن‌ها در زندگی، دستیابی به احساس خوشبختی و رضایت در بلندمدت است و می‌دانند که برای افزایش عزت نفس خود و رسیدن به احساس خوب باید هوشمندانه تصمیم بگیرند و سریع و چابک، دست به اقدامات خردمندانه‌ای بزنند.

اما افرادی هم هستند که بی‌هدف، وقتشان را صرف تماشای تلویزیون یا هر کار بیهوده‌ی دیگری می‌کنند، چون طفره رفتن از انجام کارهای مهم و به تعویق انداختن کارها به آن‌ها یک حس لذت زودگذر می‌دهد؛ لذتی که عمر کوتاهی دارد و خیلی زود به حس پوچی و افسردگی تبدیل می‌شود.

می‌شود گفت این افراد خودشان را به احساسات زودگذر و رفتارهای منفی که باعث ایجاد چنین احساساتی می‌شوند، معتاد کرده‌اند.

برای تغییر عادات رفتاری منفی مثل تماشای تلویزیون، می‌توانیم به سادگی روی احساس بدی که بعد از انجام این کار پیدا می‌کنیم تمرکز کنیم و این عادت منفی را کنار بگذاریم.

برای ایجاد عادتهایی مثل مطالعه، ورزش کردن، نوشتن یا هر رفتار مثبتی دیگری که باعث توسعه مهارت‌های فردی ما می‌شوند و عزت نفسمان را افزایش می‌دهند نیز می‌توانیم از این روش استفاده کنیم.

یعنی بر احساسات خوب و بلند مدتی که با انجام این رفتارها به دست می‌آوریم تمرکز کنیم.

با این کار به مرور زمان می‌توانیم به طور خودکار کارهای مثبتی انجام دهیم که منجر به موفقیت بیشتر و رشد و پیشرفت ما خواهد شد.

فقط کافیست احساساتی که از انجام دادن یا انجام ندادن کاری دریافت کرده‌اید را فراموش نکنید.

حالا می‌توانید شروع به اقدام کنید و کار مثبتی انجام دهید، فقط به این خاطر که به دنبال یک حس خوب هستید و می‌خواهید خودتان و اطرافیانتان حال بهتری داشته باشند.

گاهی اوقات شروع به اقدام کردن کار سختی است چون هنوز کاری انجام نداده‌ایم و حس خوبی نیز دریافت نکرده‌ایم؛ اما اگر چنین نگرشی را در خودمان ایجاد کنیم که بعد از هر اقدام مثبتی که انجام می‌دهیم، لذت و شادمانی پایداری را تجربه خواهیم کرد می‌توانیم بر سختی شروع کردن غلبه کنیم.

اگر می‌خواهید تغییری ایجاد کنید، مجبورید اقدامی انجام دهید و از دشواری مسیر نترسید.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

تفکر و تأمل بیشتر

بهتر است بدانیم که پس از مدتی از اندازه‌گیری کار انجام شده‌ توسط خودمان لذت خواهیم بردیم و احساس شادی و رضایت می‌کنیم.

مثل ارنست همینگوی یا آنتونی ترولوپ که از شمارش تک تک کلمات نوشته‌هایشان لذت می‌بردند.

البته من در کشور خودمان هم افراد موفق زیادی را سراغ دارم که از شمارش تعداد کلمات و حروفی که در فضای آنلاین نوشته‌اند لذت می‌برند و احساس رضایت می‌کنند.

بنابراین اعتیاد مثبت را به یاد داشته باشید، عادات رفتاری منفی خود را تغییر دهید و به یک رفتار مفید و مثبت، معتاد شوید.

موفقیت و شادی واقعی منتظر ماست تا او را در آغوش بکشیم.                 <BlogExtendedPost><br><br><b></b></BlogExtendedPost>
                <br><br><font color=نوع مطلب :

برچسب ها :
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر